Wednesday 3 October 2012

Dulu Kini & Selamanya :)


Dah bertahun dok blaja kat melaka amik Teknologi Animasi..tahun ape? kalo setiap minggu balik KL , yelakan rindukan mak n abah mase tu ( yeke? bukan rindu ngan cik abg ke?) kira semua latu .pakej.
Mase sem 3 Arwah Abah pergi meniggal dunia -sedih bukan kepalang -dah la abah paling baik didunia -jentik anak pon tak pernah -dok beri nasihat ja-aku lak anak ke 7 drpd 7 beradik -pompuan sorang laktu ...manje x? manje x ? manje ape, kasaq! lawan gusti ngan abg2 :) Abah ada sakit buah pinggang, kencing manis -Moga Allah limpahkan RahmatNya dan tempat Arwah Abah dikalangan orang2 beriman .Sayang abah selamanya. Al-Fatihah.

    Abis je belajar, dok keje kat Toonsparx Studio - Studio Animasi area Ampang Dagang -yang masih menggunakan manual 2d , Oklah keje sini, nak cakap gaji dia besar takdela-comeilje ,tapi yang penting collect pengalaman kengkawan pon ramai, ada yang dah meninggal dunia -member baik- Nasihah Adha last raye same taun 2010 .Alfatihah. Moga Arwah ditempatkn dikalangan org2 beriman. sob sob sob Siap aku niage lagik dalam tu . Korang nak tau dak aku niage ape? ....Jajan! hahhaah boleh lak niage jajan dalam studio , boleh x bayangkan niage kopok,gula2, coklat kan main aku kan? nasib bos sporting - tak tau la hati dia kan -dikesempatan ni saya minta maaf ye En Ali Sobree  .Korang kenai tak bos akuni ? Dia Artis-Penyanyi  area 70-80an. Aku pun tak kenai ,tapi lepas dah dipertontonkan videonye -ye betui la bos penyanyi ..mungkin kerana akukah??? niage jajan ??? suka hati akujekan ....kami diberhentikan? Ohhh TIDAK!!  Rupanya company takde wit nak teruskan pekerja reramai -12 Org dapat sijil berenti -tapi muka ada senyum, siap tangkap2 gambar lagik..punyala suka!!! ehhh emosi terbalik dah -gila ka apa? ...dalam tempoh sebulan p carik keje lain ...p interbiu kat satu tempat ni ngan member kak Wan saibah -(Ibu kepada Naufal comeil)...YES! aku diterima setelah jalani ujian animation ....huh lega.

     Keje la aku kat Toona Animation kat bangunan Bali - Semua Kengkawan dak Cina adelah 5org dak melayu termasuk aku- mase baru2 masuk tukan, rase boleh ke wat ni -wat animation but audio bahasa cina...sameje semua animation- yang penting lipsync kene same - Maseni sronok tengah dok wat keje setiap rabu kartun yang kiterorang buat kuar tibi ...Wah! Rasa bangga gitu -hehehe -boleh pon -Mase ni Ok gak leh tahan -Kumpul la duit bertunang pon maseni-kahwin pon mase keje sini ...TERINDAH , rase BAHGIA ....tapi taklame ..Bos Mr Calvin Foo nak tutup lak company kat Malaysia , nak teruskan di China je - Uwaaaaaaaa...dah la mase ni aku dah berbadan 2, takpe aku pujuk diri aku ...mungkin ade rezki kat tempat lain....Aku g ngan my fren Kak Suzie g interbiu kat Damansara Perdana..YES! dapat .

      Keje la ngan company Zenith Animation wat flash animation - banyak tuk dewan bahasa dn pustaka (DBP) ...mase terus berlalu, aku pon sarat dah ha- ade 1 hari tu, sakit sangat- member abg Haron n Aniem bawak p spital PPUM -mekasih la tak terhingga jasa kalian . Dah aku kene tahan tapi lum due pon , nak rehat kot,badan penat. 17 Ogos 2008 -Lahirlah putera beta Muhammad Irfan Bin Mohd Yazid -due sebenar 20 Ogos 2008 -tak sabar nak kuar kalo x cantik dah tu 20.08.2008 ( nnti aku cite kenapa anakanda irfan nak kuar awai ) nak tak ? nak tak? suke hati!

      Pastu sehingga irfan menginjak umur 6 bulan opis ni pulak nak tutup :(- Wahai semua bos2 animation malaysia kenapa semua ini terjadi??? Adus tension jerk 4 tahun dah dalam bidang ni -baru nak berkarya -ceh! konon . Aku pon dengan tak semena -mena p opis bawah umah mak aku apply keje -Ha dapat ! yahoo..aku tak risau lagi- :) kejela aku sehingga kini ...Alhamdullillah ada rezki untuk kami sekeluarge , yang penting kene usaha -usaha p interbiu ..hahahhahaha-
    Kalo ade keje lain aku tambah bawah ni k....... :P



  

3 comments:

  1. Hahaha..apsal x cite zaman becinte? Hehe..tgh syok bce da abeh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nnti la dulu ...tu bab romantik ..tangkap leleh punya

      Delete
  2. Hahaha oke oke..i'm waiting .. hehe

    ReplyDelete